Skip to main content

2018 - minu esimese poolmaratoni aasta

2018nda aasta vaieldamatult parim otsus oli prillidest loobumine. Maailm on nüüd palju ilusam ja mugavam paik. Mõned nädalad ebameeldivusi ja veel halvemat nägemist olid praeguseid hetki täiega väärt. Tänaseks on operatsioonist möödas peaaegu 4 kuud ja ma ei saaks õnnelikum ollagi. Spordiga tegelemine ja hommikul prillide mitte otsimine on 2 väga imelist asja. 

Teine eriline hetk eelmisel aastal oli minu jaoks töökohavahetus. Täna sai täpselt aasta täis ja ma olen väga rahul, et selle otsuse tegin. Väikese firma vahetamine suurfirma vastu oli esialgu hirmutav, kuid tänaseks olen suure bürokraatiahulgaga harjunud ja oma otsusega igati rahul. 

Spordimaailmast oli minu eelmise aasta kõige eredamaks hetkeks kindlasti Narva energiajooks. Kõige erilisem hetk minu jooksuajaloos, mil läbisin oma päris esimese poolmaratoni. Mäletan, et sellel päeval oli hirm minu sees palju suurem kui asi väärt oli, kuid see rahulolu ja õnnetunne peale finishijoone ületamist oli lihtsalt kirjeldamatu. 

Loomulikult ei saanud see aasta mööda ilma NTC Challenge läbimiseta, mille tõttu jäi ligi kolmeks kuuks pausile minu jooksmine. Ausalt öeldes oli peale seda rajale saada üpriski raske, sest pulss hüppas kohe lakke ja jooksmine oli tunduvalt raskem kui muidu. Sellegipoolest armastan ma jooksmist endiselt väga ja küll see suurem jaks ka ükskord tagasi tuleb. Mis tal muud üle jääb.

Jooksuvõistlusi mahtus aastasse 2018 täpselt 6:

Narva energiajooks - 21,1 km

Nike noortejooks - 5 km

Tallinna Maraton - 10 km

Paide-Türi rahvajooks - 13,6 km
 
Kadrijooks - 5km

Rakvere ööjooks - Talve eri - 5km

Veel mahtus selle aasta sisse 2 imelist reisi. Üks suvine reis Poola ning teine talvine reis Viini. Tänaseks päevaks olen linnareisidel nii palju käinud, et mõneks ajaks võiks nendega nüüd ühel pool olla. Tahaks nüüd avastada veidi seda, mis jääb linnadest väljapoole.

Väike videomeenutus suvisest Poola reisist

Viini videot pole ma ilmselgelt veel valmis saanud. Tegelikult on suurem osa isegi ära monteeritud, aga vot kuidagi ei leia seda viitsimist, et see viimane ots ka lõpuni teha. Oma osa mängib kindlasti ka programm, mida ma monteerimiseks kasutan. Oleks viimane aeg uus ja normaalne asemele otsida, aga valik on nii suur ja lai, et lihtsalt ei oska otsustada. 
Trennide kokkuvõte - 2018
Kuigi 2018ndal aastal tekkis jooksmisel sisse pikk paus, siis 100 jooksukorraga võib täitsa rahule jääda. Uuel aastal prooviks sellist lollust siiski mitte teha ning terve aasta järjepidevalt joosta. Küll aga olen natukene kurb, et jooksmise kõrvalt jäi tagaplaanile jõutrenni ja mobility osa. See on küll asi, mida järgmisel aastal kindlasti parandada tahan, sest tabelis olevad muud trennid on pärit pigem aasta teisest poolest. 

Oma kolmele spordiaastale tagasi vaadates on huvitav mõelda kuidas ma igal aastal enda jaoks midagi uut avastasin. 2016 oli selleks üleüldine jõutrenn kui ka rühmatrennid. 2017 leidsin ma oma armastuse ja huvi jooksmise vastu. 2018 käisin esimest korda ujumiskursusel ning õppisin päriselt ujuma. 2019 võiks minu unistustes olla aga see aasta, mil õpin nautima ka rattasõitu. Selle saavutamiseks tuleks muidugi esmalt ratta selga istuda, sest minu mäletamist mööda ei juhtunud seda eelmisel aastal MITTE ÜHTEGI KORDA. Saab keeruline olema.

Comments

Popular posts from this blog

Narva energiajooks 2019 - see oli rets

See jooks oli minu kevadhooaja kõige kardetuim jooks ning põhjuseid selleks oli tegelikult mitmeid. Ühest küljest kartsin väga oma selja pärast , sest seni oli see intensiivsemate ja pikemate jooksude ajal pea alati valutama hakanud. Teisest küljest oli põhjuseks ka see, et ma ei olnud ju seetõttu ka üle 10km jookse sel aastal teinud . Ega ma tegelikult eelmine aasta enne poolikut ka väga palju pikemat maad ei jooksnud, kuid siis ei olnud mul seljavalu. Kõigele sellele lisaks lubati muidugi r ekordiliselt kuuma jooksuilma , mis minu hirme üldse ei vähendanud. Päev enne jooksu tuli tegelikult ka teade, et kuuma ilma tõttu on võimalik registreerimine järgmisesse aastasse lükata, kuid olin juba jooksuga arvestanud ja otsustasin, et seda võimalust ma ei kasuta. Mul on hea meel, et ma ei pidanud laupäeval mitu tundi varem Tallinnast sõitma hakkama ja sain rahulikult alles kell 9 kodust liikuma hakata. Ees ootas tunni ajane sõit ning eelmisest aastast oli juba teada, et parkimisega ei t

2017 kuulus jooksule ja NTC'le!

2017 aasta oli minu elus ühest küljest üks parimaid ning teisest küljest üks raskemaid aastaid. Oli palju raskeid hetki ja ebaõnnestumisi, kuid teisest küljest jälle palju regulaarsust ja õnnestumisi. Eelmine aasta oli minu jooksutee algus. Varasemalt olin küll korduvalt alustanud, kuid alati jäi asi katki enne kui ma päriselt joosta jõudsin :( Kaalulangetamisel läks väga hästi kuni mai kuuni, kuhu jäi ka minu parim kaal. Peale seda hakkas see vaikselt tõusma ning viimased kuud on püsinud enam-vähem samas kohas. Siinkohal jääb asi puhtalt toitumise taha, sest magusat sai aasta teises pooles ikka väga väga palju söödud. Uuel aastal proovin paremini :) Jaanuar NTC Challenge Millegipärast oli mul ühest kunagisest NTC Endurance trennist hirmus mälestus ning pikka aega ma sinna minna ei julgenud. Jaanuaris võtsin oma julguse kokku ja andsin sellele trennile uue võimaluse. Challenge algus oli hea võimalus alustamiseks. Ja mul on väga hea meel, et ma sellele trennile uue võimaluse

Minu esimene maraton!

Ühest küljest tundus, et need kuud möödusid meeletu kiirusega, kuid teistest küljest oli viimastel päevadel tunne, et tunnid mööduvad eriti aeglaselt. Ja nüüd on see päev möödas. EDIT: Tegelikult on juba peaaegu 2 kuud sellest päevast möödas ning ma pole endiselt jõudnud kokkuvõtet kirjutada.. Päris halb! Maratoni eelsel nädalal läks valesti päris palju asju. Kõige hullemaks loen ise seda, et tööl oli üpris pingeline nädal ja seetõttu olin pidevalt väsinud ja tujust ära. Ja nagu minu puhul ikka, siis esimesena langeb ära korralik toitumine. Ma pole viimastel nädalatel kokku ka nii palju söönud kui sel nädalal. Kahjuks aga polnud need valikud kaugeltki mitte tervislikud. Samuti oleks võinud rohkem mineraalvett juua. Tegelikult kui välja arvata see poolik spordijoogi tablett, mille mõned päevad enne ära tarbisin, siis ei joonud ma mitte ühtegi liitrit mineraalvett. Ja see, mu sõbrad, on minu puhul enne suurt võistlust ikka suur haruldus. Lisaks käisin laupäeval härrale sügisjooksul kaas