Skip to main content

Jooksutreeningud treeneri käe all - kuidas möödus esimene kuu?

Kätte on jõudnud aprillikuu ning läbi on saanud esimene treeningkuu treeneri käe all. Seekord tahaksingi kirja panna oma esimesed muljed ja emotsioonid selle kohta. Edit: Nüüd saab juba aprill ka läbi!
Jooksutreeningutega liitusin märtsi teisel nädalal ning sellest ajast peale olen üsna regulaarselt käinud iganädalaselt ühistrennides. Peab tunnistama, et on ikka palju kergem kui enam ise ei pea välja nuputama kui palju ja millist jooksutrenni teha. Esimesed 2 nädalat läksid suurepäraselt ning ma olin nii rõõmus, et saan jälle rohkem jooksmas käia ning neid imelisi päikselisi ilmasid nautida, mis nüüd vaikselt tekkima hakkasid. Enne teise nädala eelviimast trenni rääkisin veel töökaaslastele, et pean järgmisel päeval üksinda mäkkejookse tegema minema, sest olin Tartus tiimiüritusel ja ühistrenniks Tallinna tagasi ei jõudnud. Selle jooksuga aga kõik tegelikult ka muutus ning minu rõõmust ei jäänud suurt midagi alles. 
Mis siis ikkagi juhtus, et jooksmine minu jaoks raskeks muutus? 23nda märtsi hommik algas tegelikult väga hästi, sest olin veetnud töökaaslastega toreda õhtu ning teadsin, et kui selle raskema trenni ära teen, siis saan ülejäänud nädalavahetusel mõnusalt puhata. Oi kuidas ma ikka eksisin. Trenni ma jõudsin, soojenduse sain ilusti tehtud ja enamuse mäkkejooksu lõikudest sain ka tehtud. Ainult 2 lõiku oli veel jäänud ja see kõige pikem lõik oli muidugi veel ees ootamas. Ja siis sai hetkega minu jooks otsa. 
Mäletan, et jooksin just parasjagu Nõmme mäest alla kui kuulen, et Henri eemalt minu nime hõikab. Kuna ta oli sel hetkel eemal ja see hõige tuli nii ootamatult siis mina muidugi ehmatasin ja hüppasin järsult vasakule. Järgmine hetk vaatasin selja taha ja nägin ainult seda kuidas jalgrattur mulle korraliku hooga otsa sõitis. Esialgu ma suurt midagi peale selle, et ma peaga vastu asfaldit kukkusin aru ei saanud ja arvasin, et mis seal ikka, tänaseks on trenn läbi ja lähme koju ära. Pea valutas ja silme eest virvendas, aga midagi muud sel hetkel ei olnud. Igaksjuhuks otsustasime, et käime EMOst läbi ja uurime ega midagi hullu ei ole. 
Kuna peale peavalu ja virvenduse midagi muud mul viga ei olnud, siis saadeti meid sealt koju tagasi. Õnneks saime üsna kiiresti vahele ja ei pidanud selle otsuse saamiseks seal 6 tundi istuma. Koju sõidust mäletan ma ainult seda, et tahtsin treenerile kirjutada, et ma kahjuks ei saanud oma trenni täielikult tehtud. Ja sel hetkel sain ma aru, et päris nii lihtsalt mul ikkagi ei läinud, sest ma ei suutnud enam normaalseid lauseid moodustada ja otsustasin inglise keeles täiesti suvalisi sõnu rääkima hakata. Ise ma muidugi sellest midagi ei mäleta, aga kiirabi mulle selle peale ikkagi kutsuti. 
Ja nii ma veetsingi oma laupäevase õhtu PERH'is. Tänu Jumalale oli peaga ikkagi kõik korras ja peale diagnoositud ajupõrutust lasti mind koju tingimusega, et pean 1-2 nädalat puhkama ja trenni teha ei tohi. Sel hetkel olin ma nii kurb, sest treeningud olid just hakanud hästi minema ja pidin täiesti ootamatult nädalase pausi sisse tegema. 
Peavalu peale esmaspäeva kadus, kuid selle ajaga hakkas endast märku andma korralik seljavalu. Nüüdseks on sellest möödas peaaegu 3 nädalat ning ma ei ole oma seljavaludest ikka veel täiesti vaba. Trenni pean tegema väga ettevaatlikult ning ootamatuid valusid tekib endiselt. Alles eile pidin ühe trenni vahele jätma, sest kolmapäevase jooksu lõpus hakkas üks pool alaseljast päris korralikult valutama. Ma olen väga tänulik, et see õnnetus lõppes tegelikult ju päris õnnelikult, sest pea peale kukkumisel oleks võinud olla palju hullemad tagajärjed. Sellegipoolest on esimene treeningkuu olnud just emotsionaalselt väga raske, sest ma tean, et ma suudan ja olen võimeline palju enamaks, aga valu tõttu ei saa ma endast maksimumi anda ja täie võimsusega treenida. Ma väga loodan, et olen varsti valudest täiesti prii ja saan jookse rohkem nautima hakkama, mitte ei pea igal sammul mõtlema oma seljale ja sellele, et ta ainult valutama ei hakkaks.
Juuni 2018 - minu esimene 21,1km on kindlasti minu eelmise aasta suurim saavutus!

August 2017 - minu elu esimene 10km, mis jääb kindlasti eluks ajaks meelde!

Comments

Popular posts from this blog

Narva energiajooks 2019 - see oli rets

See jooks oli minu kevadhooaja kõige kardetuim jooks ning põhjuseid selleks oli tegelikult mitmeid. Ühest küljest kartsin väga oma selja pärast , sest seni oli see intensiivsemate ja pikemate jooksude ajal pea alati valutama hakanud. Teisest küljest oli põhjuseks ka see, et ma ei olnud ju seetõttu ka üle 10km jookse sel aastal teinud . Ega ma tegelikult eelmine aasta enne poolikut ka väga palju pikemat maad ei jooksnud, kuid siis ei olnud mul seljavalu. Kõigele sellele lisaks lubati muidugi r ekordiliselt kuuma jooksuilma , mis minu hirme üldse ei vähendanud. Päev enne jooksu tuli tegelikult ka teade, et kuuma ilma tõttu on võimalik registreerimine järgmisesse aastasse lükata, kuid olin juba jooksuga arvestanud ja otsustasin, et seda võimalust ma ei kasuta. Mul on hea meel, et ma ei pidanud laupäeval mitu tundi varem Tallinnast sõitma hakkama ja sain rahulikult alles kell 9 kodust liikuma hakata. Ees ootas tunni ajane sõit ning eelmisest aastast oli juba teada, et parkimisega ei t

2017 kuulus jooksule ja NTC'le!

2017 aasta oli minu elus ühest küljest üks parimaid ning teisest küljest üks raskemaid aastaid. Oli palju raskeid hetki ja ebaõnnestumisi, kuid teisest küljest jälle palju regulaarsust ja õnnestumisi. Eelmine aasta oli minu jooksutee algus. Varasemalt olin küll korduvalt alustanud, kuid alati jäi asi katki enne kui ma päriselt joosta jõudsin :( Kaalulangetamisel läks väga hästi kuni mai kuuni, kuhu jäi ka minu parim kaal. Peale seda hakkas see vaikselt tõusma ning viimased kuud on püsinud enam-vähem samas kohas. Siinkohal jääb asi puhtalt toitumise taha, sest magusat sai aasta teises pooles ikka väga väga palju söödud. Uuel aastal proovin paremini :) Jaanuar NTC Challenge Millegipärast oli mul ühest kunagisest NTC Endurance trennist hirmus mälestus ning pikka aega ma sinna minna ei julgenud. Jaanuaris võtsin oma julguse kokku ja andsin sellele trennile uue võimaluse. Challenge algus oli hea võimalus alustamiseks. Ja mul on väga hea meel, et ma sellele trennile uue võimaluse

Minu esimene maraton!

Ühest küljest tundus, et need kuud möödusid meeletu kiirusega, kuid teistest küljest oli viimastel päevadel tunne, et tunnid mööduvad eriti aeglaselt. Ja nüüd on see päev möödas. EDIT: Tegelikult on juba peaaegu 2 kuud sellest päevast möödas ning ma pole endiselt jõudnud kokkuvõtet kirjutada.. Päris halb! Maratoni eelsel nädalal läks valesti päris palju asju. Kõige hullemaks loen ise seda, et tööl oli üpris pingeline nädal ja seetõttu olin pidevalt väsinud ja tujust ära. Ja nagu minu puhul ikka, siis esimesena langeb ära korralik toitumine. Ma pole viimastel nädalatel kokku ka nii palju söönud kui sel nädalal. Kahjuks aga polnud need valikud kaugeltki mitte tervislikud. Samuti oleks võinud rohkem mineraalvett juua. Tegelikult kui välja arvata see poolik spordijoogi tablett, mille mõned päevad enne ära tarbisin, siis ei joonud ma mitte ühtegi liitrit mineraalvett. Ja see, mu sõbrad, on minu puhul enne suurt võistlust ikka suur haruldus. Lisaks käisin laupäeval härrale sügisjooksul kaas