Skip to main content

Teine ja kolmas kuu kava järgi jooksmist ehk kas mu seljavalud said lõpuks otsa?

Selle aasta esimene pool on möödunud ikka ulmelise kiirusega. Alles oli jaanuar ja nüüd vaatab kalendrist mulle otsa laupäeval toimuv poolmaraton Narvas, milleni alles oli veel mitu kuud aega.Tundub, et mida vanemaks ma saan, seda kiiremini aeg möödub. 

Veel 3 aastat tagasi ma ei oleks uskunud, et kui ma korralikult joosta ei saa, siis see teeb mu kurvaks ja tekitab palju masendust, aga nüüd olen seda ise kogenud. Viimased 2,5 kuud on minu jooksuteekonnal olnud vaimselt kõige raskemad. Ma ei osanud uneski näha, et ma neid seljavalusid nii pikalt taluma pean. Ma tean, et ma olen valmis palju rohkem treenima ning kiiremini jooksma, kuid kui kiirendused su seljavalu ikka hullemaks teevad, siis kaob motivatsioon ära. Ainult aeglaselt sörkides paraku arengut ei toimu. Kaua sa seda baasi ikka laod. 

Käisin eelmisel reedel lõpuks ka füsioterapeudi juures. Sealt sain ka täispika kava, mida seljavalude vähendamiseks teha võiks ning lisaks teipis ta mu selja ka ära. Ja pool nädalat hiljem on mu selg juba parem. Ei teagi kas oma osa on rohkem sellel, et sellest õnnetusest on nii palju aega möödas, et selg ise hakkab paranema või oli ka füsioterapeudi juures käimisest kasu. Ilmselt on oma osa mõlemal.
Füsioterapeudi juures. See kumm oli ikka räigelt tugev :D
Aga, et see postitus ainult nutujoruks ei jääks, siis tegelikult on mul hästi hea meel, et ma omale enam ise kava leiutama ei pea. Nii hea on minna välja ja joosta täpselt nii nagu treener käsib. Vahepeal tekib küll tahtmine ise midagi leiutada, aga siis taob kaine mõistus pähe ja annan endale aru kumb meist ikkagi treener on. Kuigi pikki jookse ei ole eriti teha jõudnud, siis arengut märkan juba isegi. Tasa ja targu.

Laupäeval on ees ootamas poolmaraton ja siis on paariks kuuks võistlustega kõik. Ma veidi pelgan seda laupäevast jooksu, sest pole saanud selja tõttu eriti pikalt joosta, aga samas ega ma eelmine aasta enne poolikut ka väga pikka maad ei jooksnud. Küll aga olen endale teadvustanud, et aega ma jooksma ei lähe, vaid jooksen tunde järgi ja vaatan kuidas seljale see vahemaa meeldib.  Hirmutav on ka tõsiasi, et ilm tõotab tulla veel kuumem kui oli maijooksul ning juba see oli minu jaoks päris õudne. Aga küll ma hakkama saan ja valin tempo ka vastavalt enesetundele. Uut rada ootan igatahes väga, sest see pikk edasi-tagasi sirge oli minu jaoks eelmisel aastal kõige raskem.

Comments

Popular posts from this blog

Narva energiajooks 2019 - see oli rets

See jooks oli minu kevadhooaja kõige kardetuim jooks ning põhjuseid selleks oli tegelikult mitmeid. Ühest küljest kartsin väga oma selja pärast , sest seni oli see intensiivsemate ja pikemate jooksude ajal pea alati valutama hakanud. Teisest küljest oli põhjuseks ka see, et ma ei olnud ju seetõttu ka üle 10km jookse sel aastal teinud . Ega ma tegelikult eelmine aasta enne poolikut ka väga palju pikemat maad ei jooksnud, kuid siis ei olnud mul seljavalu. Kõigele sellele lisaks lubati muidugi r ekordiliselt kuuma jooksuilma , mis minu hirme üldse ei vähendanud. Päev enne jooksu tuli tegelikult ka teade, et kuuma ilma tõttu on võimalik registreerimine järgmisesse aastasse lükata, kuid olin juba jooksuga arvestanud ja otsustasin, et seda võimalust ma ei kasuta. Mul on hea meel, et ma ei pidanud laupäeval mitu tundi varem Tallinnast sõitma hakkama ja sain rahulikult alles kell 9 kodust liikuma hakata. Ees ootas tunni ajane sõit ning eelmisest aastast oli juba teada, et parkimisega ei t

2017 kuulus jooksule ja NTC'le!

2017 aasta oli minu elus ühest küljest üks parimaid ning teisest küljest üks raskemaid aastaid. Oli palju raskeid hetki ja ebaõnnestumisi, kuid teisest küljest jälle palju regulaarsust ja õnnestumisi. Eelmine aasta oli minu jooksutee algus. Varasemalt olin küll korduvalt alustanud, kuid alati jäi asi katki enne kui ma päriselt joosta jõudsin :( Kaalulangetamisel läks väga hästi kuni mai kuuni, kuhu jäi ka minu parim kaal. Peale seda hakkas see vaikselt tõusma ning viimased kuud on püsinud enam-vähem samas kohas. Siinkohal jääb asi puhtalt toitumise taha, sest magusat sai aasta teises pooles ikka väga väga palju söödud. Uuel aastal proovin paremini :) Jaanuar NTC Challenge Millegipärast oli mul ühest kunagisest NTC Endurance trennist hirmus mälestus ning pikka aega ma sinna minna ei julgenud. Jaanuaris võtsin oma julguse kokku ja andsin sellele trennile uue võimaluse. Challenge algus oli hea võimalus alustamiseks. Ja mul on väga hea meel, et ma sellele trennile uue võimaluse

Minu esimene maraton!

Ühest küljest tundus, et need kuud möödusid meeletu kiirusega, kuid teistest küljest oli viimastel päevadel tunne, et tunnid mööduvad eriti aeglaselt. Ja nüüd on see päev möödas. EDIT: Tegelikult on juba peaaegu 2 kuud sellest päevast möödas ning ma pole endiselt jõudnud kokkuvõtet kirjutada.. Päris halb! Maratoni eelsel nädalal läks valesti päris palju asju. Kõige hullemaks loen ise seda, et tööl oli üpris pingeline nädal ja seetõttu olin pidevalt väsinud ja tujust ära. Ja nagu minu puhul ikka, siis esimesena langeb ära korralik toitumine. Ma pole viimastel nädalatel kokku ka nii palju söönud kui sel nädalal. Kahjuks aga polnud need valikud kaugeltki mitte tervislikud. Samuti oleks võinud rohkem mineraalvett juua. Tegelikult kui välja arvata see poolik spordijoogi tablett, mille mõned päevad enne ära tarbisin, siis ei joonud ma mitte ühtegi liitrit mineraalvett. Ja see, mu sõbrad, on minu puhul enne suurt võistlust ikka suur haruldus. Lisaks käisin laupäeval härrale sügisjooksul kaas